Her Name Was Ndjinaa

The following was written in Afrikaans by an anonymous writer who was deeply touched by the story of Ndjinaa… (Below the original piece is a translation by myself.

…haar naam was Ndjinaa

Daar is n storm in my hart wat broei. Soos Simson van ouds, n passie n droom. Dan sien ek haar vasgeketting soos n mal dier in die stof n bondel flenters bene. Haar oe is wild en verward haar gebabbel in die wind; almal lag, en is bang, die ou mal-vrou.

 Ek kyk na haar ek sien in haar verlepte oe, hoe sy smeek in haar wereld van stilte en seer. Onderhandelinge harde woorde omgee woorde sagte woorde jy is vasgevang in my.

 Dan die geklingel van n ketting wat breek jou gebreekte lyf, n siel stukkend vertrap, sak jy weg in n sinkbad in die stof. Sag gebad in die land van melk en heuning. Toegevou in meter en meters goud sag om jou lyf. Jou oe kyk na my vir n oomblik was jy daar. Dankbaar vir jou!,  witman ongeag jou kleur elke dag vir jare, myle en myle ver, het my gebabbel in die wind geloop soek na jou, tot jy my kon hoor, my roep in stile na jou. Jy het my gehoor jy het my kom gesoek en op n dag het jy my,  die malvrou uit kettings kom red, en die wereld gewys ek is net n Ovahimba vrou, vasgevang in my eie stiltes, ou jare se drome en tyd….

… her name was Ndjinaa         

 (freely translated – emdt.)

There is a storm brewing in my heart.

Like a Simpson;

I have a passion; a dream.

Then I see her,

An animal chained to the dust.

A heap of bones, shattered.

Wild eyed, the wind carry her troubled babble,

They laugh; they are scared,

The crazy old woman.

I look at her and in tired eyes

I hear her begging in a world of quiet and hurt.

We trade harsh words

Caring words

Soft words.

In me, you are captured.

Then finally,

Metal chains are cut.

Your broken body,

A trampled soul,

Eases into a sink bath on a dry earth.

Softly bathed in a world clothed with milk and honey,

Cradled around your body, meters of gold.

For a moment you are visible in tired eyes.

Thankful for you; white man!

Regardless of colour,

My babble were carried on the wind

Days, years… for miles and miles

It went to find you, white man.

You heard me,

You heard my silent cry for help.

You came looking for me

And then you came to save a crazy old woman in chains

And showed the world

An ordinary Ovahimba woman

Caught in her own silence,

In years of dreams and time gone by…

(If you have missed the story of Ndjinaa, please click here)

Leave a Reply

